Okres zimowy to czas, kiedy dzieci mają możliwość poznania i poszerzenia swoich zainteresowań śniegiem, lodem. Dowiadują się, że woda może przybierać różne formy, a pod wpływem ciepła topi się i dzięki czemu zamienia się w ciecz. Na zajęciach przedszkolaki wykonywały różne badania i eksperymenty.
Odpowiadały na pytania: Gdzie znajduje się woda? Jak wygląda woda? Jak smakuje, czy ma zapach, jaki ma kolor? Co się rozpuszcza w wodzie, a co nie?
Każde dziecko mogło wodę obejrzeć, powąchać, spróbować. Wspólnie z nauczycielem dzieci brały udział w ćwiczeniu matematycznym wg prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej pt. „Ile kubków wody mieści się w butelce”. Podczas eksperymentu przedszkolaki rozwijały motorykę małą, wyobraźnię, ale przede wszystkim ćwiczyły pojęcia matematyczne
Nie zabrakło również zabaw ruchowych np. „Zabawy w kałuże, „Płynie woda”.
Dzieci miały również możliwość dedukcji, poprzez twórcze myślenie i wypowiedzenie się „Co by było gdyby…– nagle zabrakłoby wody.”
Po intensywnych ćwiczeniach przyszedł czas na relaks oraz gimnastykę mózgu z wykorzystaniem elementów „Kinezjologii edukacyjnej” wg. P. Denisona tj. ruchy naprzemienne, kapturek myśliciela, leniwą ósemkę w powietrzu i na kartce.
Na zakończenie każde dziecko wykonało prace plastyczną techniką „Mokre w mokrym”.
Przedszkolaki z zaangażowaniem i ciekawością brały udział w zajęciach. Dzięki czemu dzieci miały okazję do odkrywania i zgłębiania fascynującego świata przyrody. Wiedza i umiejętności zdobywane we wczesnym dzieciństwie, mogą stać się inspiracją do dalszych działań
i eksperymentowania.