OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),w dalszej części zwane RODO, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 i art. 14, informuję o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
I. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samorządowe Publiczne Przedszkole Nr 2, adres: 38-500 Sanok, ul. Sadowa 11, e-mail: sekretariat@spp2.sanok.pl, reprezentowane przez Dyrektora Magdalenę Biłas.
II. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Edyta Załączkowska. Kontakt z Inspektorem możliwy jest poprzez e-mail: rodo@spp2.sanok.pl lub pisemnie na adres administratora danych wskazany wyżej.
III. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych:
Dane przetwarzane są w szczególności w celu:
a) realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, innych zadań statutowych oraz zadań organizacyjnych wynikających z ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. 2018 poz. 996 z późn.zm.), a także wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze - art. 6 ust. 1 lit. c) oraz/lub art. 9ust. 2 lit. b) RODO;
b)wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi - art. 6 ust. 1 lit. e) RODO;
c)realizacji umów zawartych z kontrahentami - art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
d) w pozostałych przypadkach - na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych w zakresie i w celach określonych w treści zgody - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) oraz/lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
IV. Odbiorcy danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub stosownej umowy z administratorem.
V. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu/ów dla jakiego zostały zebrane, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
VI. Prawa osób, których dane dotyczą:
1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do treści danych osobowych oraz sprostowania (poprawiania) w przypadku gdy dane osobowe są nieprawidłowe lub niekompletne,
- żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane;
- osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych;
- osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 ogólnego rozporządzenia ochrony danych, wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 ogólnego rozporządzenia ochrony danych wobec przetwarzania;
- dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem;
- dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych administratorowi ma charakter dobrowolny.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa, niepodanie danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji celów w jakich zbierane są dane osobowe lub brakiem możliwości zawarcia takiej umowy.
VII. Inne informacje:
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą profilowane. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże Pani/Pana dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku będzie Pani/Pan poinformowana/y.
WYKAZ KLAUZULI INFORMACYJNYCH
W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
I Klauzula informacyjna w związku z rekrutacją dzieci do przedszkola.
II Klauzula informacyjna w związku z kontynuacją wychowania przedszkolnego.
I
KLAUZULA INFORMACYJNA
W ZWIĄZKU REKRUTACJĄ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samorządowe Publiczne Przedszkole Nr 2, adres: 38-500 Sanok, ul. Sadowa 11, e-mail: sekretariat@spp2.sanok.pl, reprezentowane przez Dyrektora.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Edyta Załączkowska. Kontakt z Inspektorem możliwy jest poprzez e-mail:rodo@spp2.sanok.pl lub pisemnie na adres administratora danych wskazany wyżej.
- Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 przetwarza dane osobowe kandydatów, rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów oraz rodzeństwa kandydatów w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego zgodnie i na podstawie przepisów prawa:
- w celu wypełnienia ciążących na placówce obowiązków prawnych związanym z ważnym interesem publicznym (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 g RODO);
- w związku Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (art. 130,131, 149 i 150);
- na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO);
- zapewnieniu dziecku podczas pobytu w przedszkolu odpowiedniej opieki, wyżywienia oraz metod opiekuńczo-wychowawczych na podstawie art. 9ust. 2 lit g i h RODO w związku z art. 155 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
- Podane przez Panią/Pana dane osobowe mogą otrzymywać w ramach prowadzenia postępowań organy publiczne – w oparciu o konkretne przepisy prawa, a także inne podmioty – zgodnie z podpisanymi umowami powierzenia im przetwarzania danych osobowych w imieniu Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 2.
- Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą profilowane. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące korzystania z wychowania przedszkolnego nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże Pani/Pana dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku będzie Pani/Pan poinformowana/y.
- Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji poszczególnych celów przetwarzania, to jest:
- do końca okresu, w którym podopieczny korzysta z nauki w przedszkolu (zgodnie z rejestrem czynności prowadzonym przez placówkę);
- przez okres sześciu miesięcy, w przypadku nieprzyjęcia podopiecznego w procesie rekrutacji i nieodebrania prze rodzica/opiekuna prawego złożonego wniosku;
- na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody - do czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie;
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez placówkę z poszanowaniem Państwa praw i wolności, do czasu wypełnienia naszych prawnie uzasadnionych interesów stanowiących podstawę tego przetwarzania, przez okres niezbędny dla realizacji ewentualnych roszczeń lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania danych.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 131 oraz art. 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola oraz aby korzystać z pierwszeństwa w przyjęciu na podstawie poszczególnych kryteriów naboru. Podanie przez Państwa innych istotnych danych jest dobrowolne.
- Przedszkole może pozyskiwać dane osobowe w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
II
KLAUZULA INFORMACYJNA
W ZWIĄZKU Z KONTYNUAJCĄ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLENGO
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO):
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w celu zapewnienia kontynuacji wychowania przedszkolnego jest Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 w Sanoku, ul. Sadowa 11, e-mail: sekretariat@spp2.sanok.pl, reprezentowane przez Dyrektora Magdalenę Biłas, w którym składana jest deklaracja.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Edyta Załączkowska. Kontakt z Inspektorem możliwy jest poprzez e-mail: rodo@spp2.sanok.pl lub pisemnie na adres administratora danych wskazany wyżej.
- Dane osobowe zawarte w deklaracji będą przetwarzane w celu zapewnieniem kontynuacji wychowania przedszkolnego na podstawie art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
- Odbiorcą danych osobowych zawartych w deklaracji może być: uprawniony podmiot obsługi informatycznej dostarczający na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych, organy administracji publicznej uprawnione do uzyskania takich informacji na podstawie przepisów prawa.
- Dane będą przechowywane przez okres korzystania z nauki w przedszkolu, zgodnie z rejestrem czynności prowadzonym w placówce.
- Rodzicom/ prawnym opiekunom dziecka przysługuje prawo dostępu do danych osobowych dziecka, żądania ich sprostowania oraz żądania ograniczenia przetwarzania.
- W trakcie przetwarzania danych na potrzeby zapewnienia kontynuacji korzystania z wychowania przedszkolnego nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące kontynuowania korzystania z wychowania przedszkolnego nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku rodzice/opiekunowie prawni będą poinformowani.
- Rodzicom/ opiekunom prawnym kandydata, jeżeli twierdzą, że przetwarzanie danych na potrzeby zapewnienia kontynuacji korzystania z wychowania przedszkolnego narusza obowiązujące przepisy prawa, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych zawartych w deklaracji jest warunkiem kontynuowania wychowania przedszkolnego przez dziecko, co wynika w szczególności z przepisów wskazanych w pkt 3 oraz konieczności zapewnienia opieki i wyżywienia.