RAMOWY ROZKŁAD DNIA
W grupach 3,4-latków
|
630–800 |
Schodzenie się dzieci. Praca indywidualna i wyrównawcza. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Prace porządkowe w sali. |
|
800–815 |
Ćwiczenia poranne. |
|
815 –830 |
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania. |
|
830–900 |
Śniadanie. |
|
900–915 |
Przygotowania do zajęć. |
|
915–945 |
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. |
|
945–1110 |
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. |
|
1110–1120
|
Sprzątanie zabawek. Powrót z ogrodu. |
|
1120–1130 |
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu. |
|
1130–1200 |
Obiad. |
|
1200-1400 |
Odpoczynek (leżakowanie) – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej. |
|
1400–1410 |
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku. |
|
1410–1430 |
Podwieczorek. |
|
1430–1600 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. W zależności od pory roku – zabawy dowolne w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci. |
W grupach 5,6-latków
|
630–815 |
Schodzenie się dzieci. Praca indywidualna i wyrównawcza. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Prace porządkowe w sali. |
|
815–825 |
Ćwiczenia poranne. |
|
825 –830 |
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania. |
|
830–900 |
Śniadanie. |
|
900–915 |
Przygotowania do zajęć. |
|
915–1015 |
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. |
|
1015–1110 |
Zabawy w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci . Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. |
|
1110–1120
|
Sprzątanie zabawek. Powrót z ogrodu. |
|
1120–1130 |
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu. |
|
1130–1200 |
Obiad. |
|
1200-1220 |
Krótki odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek. |
|
1220–1345 |
Zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
|
1345–1400 |
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku. |
|
1400–1430 |
Podwieczorek. |
|
1430–1600 |
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. W zależności od pory roku – zabawy dowolne w ogrodzie. Rozchodzenie się dzieci. |


