REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI
DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 2
W SANOKU
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo oświatowe ( Dz.U.217 poz. 59).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz. 60).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.),
- Uchwała nr XXXII/295/17 Rady Miasta Sanoka z dnia 28.03.2017 w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka, przyznania tym kryteriom liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów (załącznik nr 4 do Regulaminu).
- Zarządzenie Nr 9/01/2025 Burmistrza Miasta Sanoka z dnia 27.01.2025r. w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym, w tym terminów składania dokumentów do przedszkoli samorządowych, oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka na rok szkolny 2025/2026. - Statut Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 2 w Sanoku.
ROZDZIAŁ I
Zasady przeprowadzania rekrutacji
- Rekrutację dzieci do Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 2 w Sanoku na dany rok szkolny ogłasza Dyrektor Przedszkola poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w placówce oraz stronie internetowej przedszkola.
- Do przedszkola przyjmuje się dzieci zamieszkałe na obszarze miasta Sanoka.
- Dzieci 6 letnie obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
- Do przedszkola dzieci zapisywane są jeden raz, na cały etap edukacji przedszkolnej w danej placówce. W kolejnych latach rodzice / opiekunowie prawni składają deklarację dotycząca kontynuacji edukacji przedszkolnej.
- Rodzice / opiekunowie prawni zapisując dziecko wskazują nie więcej niż trzy samorządowe przedszkola w preferowanej przez siebie kolejności.
- Jeżeli liczba zgłoszonych dzieci do przedszkola nie przekracza liczby miejsc, przyjęć dokonuje Dyrektor. W przypadku większej liczby dzieci zgłoszonych niż miejsc w przedszkolu,
Dyrektor placówki powołuje „Komisję Rekrutacyjną” oraz organizuje posiedzenie Komisji celem dokonania przyjęć dzieci do placówki. - Dzieci zamieszkałe poza obszarem miasta Sanoka przyjmowane będą w sytuacji, gdy przedszkole dysponuje wolnymi miejscami.
- Rekrutację dzieci do przedszkola prowadzi się co roku wg. harmonogramu ustalonego przez Burmistrza Miasta Sanoka podanego co roku do publicznej wiadomości.
ROZDZIAŁ II
Procedura odwoławcza
- W terminie 7 dni od daty opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych - składanie wniosków do Komisji Rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku - uzasadnienie przez Komisję Rekrutacyjną przyczyny odmowy przyjęcia.
- W terminie 7 dni od daty otrzymania uzasadnienia - wniesienie przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka odwołania do Dyrektora Przedszkola.
- W terminie 7 dni od dnia złożenia odwołania przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka - pisemne rozpatrzenie wniosku przez Dyrektora.
- Na rozstrzygniecie Dyrektora Przedszkola służy skarga do Sądu Administracyjnego.
ROZDZIAŁ III
Zadania Dyrektora Przedszkola
1. Wykonanie czynności przygotowawczych do przyjmowania dzieci:
a) wydanie i zebranie deklaracji o kontynuacji edukacji przedszkolnej,
b) określenie liczby wolnych miejsc na dany rok szkolny.
2. Zamieszczenie ogłoszeń o terminie rekrutacji i kryteriach przyjęć.
3. Wydawanie i przyjmowanie „Wniosków przyjęć dziecka do przedszkola”.
4. Sprawdzenie wniosku oraz wszystkich załączonych dokumentów pod względem rzeczowym i formalnym.
5. W przypadku powołania Komisji Rekrutacyjnej - przygotowanie zbiorowych list kandydatów wg roczników i kryteriów do prac Komisji.
6.Powołanie na piśmie Komisji Rekrutacyjnej, w składzie:
a) Zastępca Dyrektora - jako przewodniczący Komisji,
b) 2 przedstawicieli Rady Pedagogicznej – jako członkowie.
c) W pracach Komisji Rekrutacyjnej może uczestniczyć przedstawiciel Organu Prowadzącego - jako obserwator.
d) Dyrektor Przedszkola nie uczestniczy w obradach Komisji Rekrutacyjnej.
ROZDZIAŁ IV
Zadania Komisji Rekrutacyjnej podczas rekrutacji dzieci do
Samorządowego Przedszkola Nr 2 w Sanoku na nowy rok szkolny
- Ustalenie przez przewodniczącego terminu prac komisji rekrutacyjnej oraz powiadomienie członków.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 20t.ust.7 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty - Kwalifikacja dzieci do przedszkola wg „Kryteriów przyjęć do Przedszkola”
- Sporządzenie protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
- Wykonanie czynności, o których mowa w Rozdziale I pkt. 8 oraz Rozdziale II pkt. 1,2
niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ V
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2025 r. Zarządzeniem Nr 1/2025 z dnia 31.01.2025 r. Dyrektora Samorządowego Przedszkola Nr 2 w Sanoku.
ZAŁĄCZNIKI
załącznik 1 Zarządzenie Burmistrza o zapisach
załącznik 2 Uchwała Rady Miasta
KLAUZULA INFORMACYJNA
W ZWIĄZKU REKRUTACJĄ DZIECI DO PRZEDSZKOLA
Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samorządowe Publiczne Przedszkole Nr 2, adres:38-500 Sanok, ul. Sadowa 11, e-mail: sekretariat@spp2.sanok.pl, reprezentowane przez Dyrektora.
- Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Edyta Załączkowska. Kontakt z Inspektorem możliwy jest poprzez e-mail:rodo@spp2.sanok.pl lub pisemnie na adres administratora danych wskazany wyżej.
- Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 przetwarza dane osobowe kandydatów, rodziców lub opiekunów prawnych kandydatów oraz rodzeństwa kandydatów w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego zgodnie i na podstawie przepisów prawa:
- w celu wypełnienia ciążących na placówce obowiązków prawnych związanym z ważnym interesem publicznym (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 g RODO);
- w związku Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (art. 130,131, 149 i 150);
- na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO);
- zapewnieniu dziecku podczas pobytu w przedszkolu odpowiedniej opieki, wyżywienia oraz metod opiekuńczo-wychowawczych na podstawie art. 9ust. 2 lit g i h RODO w związku z art. 155 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
- Podane przez Panią/Pana dane osobowe mogą otrzymywać w ramach prowadzenia postępowań organy publiczne – w oparciu o konkretne przepisy prawa, a także inne podmioty – zgodnie z podpisanymi umowami powierzenia im przetwarzania danych osobowych w imieniu Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 2.
- Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie będą profilowane. Oznacza to, że żadne decyzje dotyczące korzystania z wychowania przedszkolnego nie zapadają automatycznie oraz że nie buduje się żadnych profili kandydatów. Mogą wystąpić przypadki, gdy Administrator przekaże Pani/Pana dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych, o każdym takim przypadku będzie Pani/Pan poinformowana/y.
- Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 przetwarza dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji poszczególnych celów przetwarzania, to jest:
- do końca okresu, w którym podopieczny korzysta z nauki w przedszkolu (zgodnie z rejestrem czynności prowadzonym przez placówkę);
- przez okres sześciu miesięcy, w przypadku nieprzyjęcia podopiecznego w procesie rekrutacji
i nieodebrania prze rodzica/opiekuna prawego złożonego wniosku; - na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody - do czasu wycofania zgody na takie przetwarzanie;
- do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez placówkę
z poszanowaniem Państwa praw i wolności, do czasu wypełnienia naszych prawnie uzasadnionych interesów stanowiących podstawę tego przetwarzania, przez okres niezbędny dla realizacji ewentualnych roszczeń lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania danych.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zgodnie z art. 77 RODO, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. W Polsce organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych adres siedziby: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 131 oraz art. 150 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola oraz aby korzystać z pierwszeństwa w przyjęciu na podstawie poszczególnych kryteriów naboru. Podanie przez Państwa innych istotnych danych jest dobrowolne.
- Przedszkole może pozyskiwać dane osobowe w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, na podstawie obowiązujących przepisów prawa.